Ne Aramıştınız?

18 Aralık 2016 Pazar

Yeni Yıl İçin Hedef Defteri Yapalım!



Merhaba

Eskiden beri böyle kendin yap işlerine merakım büyüktür.
Mükemmel yapamıyorum çok yetenekli biri asla değilim ama elimden geldiği kadar yapabileceğim şeyleri kendim yapmayı deniyorum.Eğer olmazsa,beğenmezsem başka çarelerine bakıyorum.
Son dönem planner akımı da herkes kadar benim de hoşuma gidiyor.Zaten tatlı çıkartmaları,güzel defterleri ve not tutmayı çok severim.Kısacası tam benlik bir akım!

Bugün bahsettiğim şey tam anlamıyla planner olmasa da yeni yılda hayatıma katmak istediğim alışkanlıklar,yapmak istediğim ve rutine bindirmek istediğim şeyler için bir rehber ve tamamlanması gereken bir liste olarak düşünülebilir.

Gelelim defterin yapımına;

Defterin yapımı demeye de utanıyorum biraz çünkü aşırı basit bir kağıt topluluğu.

Önce size yetecek kadar a4 kağıdını ortadan ikiye katlıyorsunuz.Ben 5 a4 kağıdından yaptım.

Ve sonra katlı hallerini üst üste koyuyorsunuz.İç içe sokmamanızı tavsiye ederim çünkü iç içe soktuğunuzda kağıt sayısı 3-4ü geçtikten sonra en dışta kalanlar içtekilerin şişkinliğiyle biraz daha küçük kalıyor ve düzgün bir görüntü için maket bıçağıyla kesmek zorunda kalıyorsunuz.

En dışına da beğendiğiniz desen ya da görseli yazıcıdan renkli veya siyah beyaz çıktı alıp aynı şekilde ortadan ikiye katlıyorsunuz.Ve bu defa kapak olacak kağıdı ortadan ikiye kesiyorsunuz yoksa yine kapak olacak kağıt,defter olacak kağıt topluluğuna küçük kalıyor.

Sonrasında ise isterseniz kenarını tutkallayıp bir ağırlıkla kurutmaya bırakabilir isterseniz de delgeç yardımıyla delip ip geçirebilirsiniz.

Geri kalanı ise tamamen sizin zevkinize kalmış.
İstediğiniz gibi süsleyebilirsiniz.

İçeriği oluşturmaya gelirsek;

Burada tüm içeriği paylaşmam çok uzun sürer ama iki sayfalık kısımdan bahsetmek istiyorum.


İlk sayfaya ben Pinterestten gördüğüm kavanoz şeklinde bir para birikim tablosu çizdim.
Tüketmeyi günlük olarak alışkanlık haline getirdiğim bir besini hayatımdan çıkartmak istiyorum.Dolayısıyla günlük olarak o ürüne harcadığım miktar da elime kalacak ve bunu böyle bir çizelgeyle görmek istiyorum.
Çünkü bazen küçük gördüğümüz paralar aylık bazda düşündüğümüzde ciddi paralar edebiliyor.
Örneğin ben başarabilirsem günlük harcamayı kestiğim parayla ayda yaklaşık 100 lira kenara koyabilirim.
Eminim sizin de böyle bırakmak istediğiniz alışkanlıklarınız vardır.
Ve belki her gün aldığınız 2 liralık çikolatayı keserek hem sağlığınıza katkıda bulunup hem de ayda 60 liranızı yanınıza koyabilirsiniz.


İkinci sayfaya ise taktığımı bildiğiniz film çizelgem var.
Evet işsiz diyebilirsiniz ama uğraştım. :)
Yıllık 120 film izlemeyi hedefledim.
Şuan uyguladığım sistem tam olarak yılda 144 film etse de yıl içindeki sınav haftalarını ve canımın istemediği zamanları hesaba katarak biraz düşük bir hedef koydum.

Bütün bunların dışında kitap listeleri,dilek listeleri gibi şeyleri de yılbaşına kadar defterime ekleyip bütün yıl boyunca bunu kullanmayı planlıyorum. :)
Belki 2018 için de böyle bir defter hazırlarız.

Umarım keyifli ve faydalı bir yazı olmuştur.
Siz bu tip plan defterleri,ajandalar için ne düşünüyorsunuz ve benim hazırladığım defteri beğendiniz mi?
Yorum bırakırsanız sevinirim :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder