Ne Aramıştınız?

12 Mart 2016 Cumartesi

Günlük Ten Makyajım

Merhaba :)

Birkaç gün sürecek bir seri yazı yazmak istiyorum.Bugün günlük ten makyajından bahsederken yarın göz ve dudak makyajı daha sonrasında yüz şekillendirme olarak gitmesini planlıyorum.


Günlük ten makyajı için genel olarak çok yoğun kapatıcı ürünler tercih edilmez.Malum çoğumuz bir yerden bir yere sürekli koşuşturma içerisindeyiz ve hazırlıklarımız ya kısa sürsün istiyoruz ya da sabahın kör vaktinde uyanıp gözümüzü zor açanlardan oluyoruz.
Dolayısıyla eğer yüksek kapatıcı ürünler kullanırsanız daha kusurlu bir görünüm oluşturabilirsiniz.Hem gün içinde biraz ağır kaçabilir.O nedenle genellikle bb kremler daha sonra ince yapılı fondötenler kullanılır.

Gelelim benim günlük ten makyajıma.
Ben genellikle sabah çok erken uyandığım için öyle uzun uzun cildimi temizleyeyim tonikleyeyim nemlendireyim nemlendiricim emilsin diye bekleyeyim falan diye uğraşamıyorum.Hızlıca bir jelle temizliyorum ve hemen güneş kremimi sürüyorum.
En önemsediğim şey güneş kremi.Spf içeren bir ürün kullanmayacaksam (hatta kullanacaksam bile) mutlaka bir güneş kremi kullanıyorum.

Üzerine genellikle bb kremimi sürüyorum daha sonra üstünden bölgesel olarak kapatmak istediğim yerlere kapatıcımı sürüp çok yaymadan dağıtıyorum,son olarak da göz altlarıma kapatıcı sürdükten sonra tüm yüzümü transparan pudrayla geçiyorum.

Bazen de canım ıslak görüntü istemiyor veya hiç krem dahi yedirecek zamanım olmuyorsa kapatıcıyla gereken yerleri kapatıp üzerine bir pudra fırçasıyla pudramı geçiyorum ve ten makyajım bitmiş oluyor.

Siz eğer cildiniz aşırı kusurluysa veya genellikle makyaj yapacak yeterli zamanınız varsa mutlaka cildinizi uygun temizleyiciyle temizledikten sonra nemlendirin.Cildiniz yağlıysa bile nemlendirin.
Ve yine de yüksek kapatıcılıklı fondötenler kullanmayın kullanacaksanız da incecik sürün.(Bunun için ıslak makyaj süngerleri güzel sonuç sağlıyor.)
Fondöten kusurları örtmek için değildir rengi eşitler ve daha düzgün bir zemin hazırlar.Kusurlu bölgelerinizi kapatmak için kapatıcılar var ve ince bir fondötenin veya bb kremin üzerine bölgesel kapatıcı uygularsanız daha kaliteli bir sonuç alırsınız.Ve "cakey" denen görüntüden o derece uzaklaşmış olursunuz.

Göz altı problemi ben çok yaşamadığım için bu konuda çok ürün denemedim.Correctorlü makyaj hiç yapmadım o nedenle bu konuya çok değinemeyeceğim.Hem zaten corrector üstüne yoğun kapatıcılar çok da günlük olmuyor. :)


Günlük olarak kullandığım bazı ürünlerin yazılarını daha önceden yazmıştım.
Okumak isterseniz;
Pudra yazım için buraya veya buraya
Güneş kremim için buraya
İnce yapılı fondöten diye bahsettiğim ürün için buraya
Bb krem için buraya tıklayabilirsiniz.
Bahsetmediğim ürünler için yazılar da zamanla gelecek. :)

Umarım faydalı bir yazı olmuştur.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder