Ne Aramıştınız?

1 Kasım 2015 Pazar

Soyulabilen Oje Yapımı | Tırnak Etlerimize Oje Bulaşmasın!

Merhabaa :)
Bugün nail art videolarını izleyenlerin çok iyi bildiği,merak ettiği,kiminin ne olduğunu bildiği,kiminin bilmediği tırnaklar süslenirken etlere sürülen yapışkanımsı,soyulabilen şeyden bahsedeceğiz.

Bu şey aslında çoğunluğu lateksten oluşan bir oje çeşidi.Türkiyede bilindik markaların böyle bir ojesine rastlamadım.Essence peel off oje varmış galiba ama çok da bakmadım açıkçası.İnstagram hesaplarındaysa ortalama 10 tl gibi bir satış fiyatı var.Bunun kargosu osu busu derken tabii ki bu 10 tl ile kalmıyor daha da pahalıya patlıyor.Bunun yanında internet alışverişinden hoşlanmayan bir kesim da var.Ben de dedim ki neden evde yapmayı denemeyeyim?
Biraz araştırdım iki yol olduğunu gördüm.

Biri yurtdışı sitelerden sıvı lateks alarak direk bunu kullanmak.(Bana pek uygun gelmedi.)
Biri ise tutkal ve su kullanarak aynı sonucu almak.

Şöyle ki ilk önce bir oje şişemizi boşaltıyoruz ve içine aseton koyup çalkalıyoruz ki tertemiz olsun.(Asetonla çalkaladıktan sonra durulamamak burada önemli bir nokta çünkü asetonun çözdüğü ojeyi su tekrardan donduruyor.)

Şişenin içine üstünde birazcık boş yer kalacak şekilde beyaz tutkalı dolduruyoruz ve üstüne iki damla su koyuyoruz.Ve çalkalıyoruz.


Üst tarafta boşluk kalması çalkalayabilmek açısından önemli.Onun dışında su miktarını kaçırmamak lazım zira kaçırıldığında aşırı sıvı ve kurumayan bir kıvam alabiliyor tutkal.Hatta içine su katmayarak bile yapabiliriz.

Bu haliyle tırnak etlerine sürülmeye hazır bir soyulabilen ojemiz olmuş oldu.Tek eksisi gerçek soyulabilen ojelerden biraz daha yavaş kuruması ama aman aman bir yavaşlık değil bu.Siz ojelerinizi tamamlayana kadar kuruyor.

Soyma işlemine gelince;oje şeffaflaşana kadar beklememiz gerekiyor yoksa bütün halinde kalkmıyor.
Oje şeffaflaştıktan sonra cımbız yardımıyla tırnak etlerimizden soyabiliriz.

İsterseniz istediğiniz bir renk ojeden bir iki damla damlatarak istediğiniz renkte bir ürün elde edebilirsiniz.Burada da dikkat edilmesi gereken tek şey suyu eklemeden önce tutkalla ojeyi karıştırmak.Yoksa yine su ojeyi donduracak taneli taneli bir görüntü alacaktır,homojen dağılmayacaktır.

Bunun için bir video çekmiştim aslında ama ekipmanları kullanmayı beceremediğimden çok amatör bir video oldu.O yüzden sadece resim paylaşacağım.
Umarım işinize yarar. :)
İyi akşamlar. :)