Ne Aramıştınız?

19 Mayıs 2017 Cuma

Biotin Kullanımı - Biotine Başlamak

Merhaba

Dün instagramda biotin kullanmaya başlayacağımı ve isterseniz sizi de bilgilendirmek maksadıyla her ay güncelleyeceğim bir yazı hazırlayabileceğimi söylediğim bir gönderi paylaşmıştım.
Birkaç yorum ve onlarca dm aldım benimle aynı sorunu yaşadığınıza dair.İstediğinizi de belirtmiştiniz ben de oturdum bu yazıyı hazırlıyorum.
Yine soru cevap şeklinde bir yazı olacak ve lafı daha fazla uzatmadan mevzuya gireyim.
Benim saç tipim nasıl?

Aşırı ince telli,yer yer dökülmeye ve seyrelmeye meyilli,çok çabuk sönükleşen ve kimyasal ve ısıl işlemlerden dolayı çokça yıpranmış bir saç tipine sahibim.
Çok fazla dökülme sorunu son zamanlarda yaşamıyorum ama dönem dönem dökümelerimde artış oluyor tabi.
Onun dışında saçlarım gerçekten uzamamak için ellerinden geleni yapıyorlar.
Kardeşimle aynı zamanda saçlarımızı kestirdiğimiz zaman onun saçları aynı sürede benden kat ve kat daha hızlı uzarken benim saçlarımda neredeyse hiç değişim olmuyor diyebilirim.

Biotin nereden çıktı?

Günlük hayatta saç şekillendirmekten vazgeçebileceğimi sanmıyorum.
Keza boya için de aynısını söyleyebilirim.Her ne kadar gönlüm kendi saç rengime dönmek istese de biraz zaman geçtikten sonra saçlarımı yeniden boyatma ihtiyacı duyuyorum.Dolayısıyla yıpranmaları için gerekli her ortamı sunuyorum ve onarıcı saç bakım ürünleri gün geçtikçe daha az işe yarıyorlar.
Saç uzatması konusunda ve saç tellerinin kalitesini artırmak konusunda her araştırdığım yerde karşıma çıkan sonuç biotin kullanımı olunca ben de kapsamlıca araştırıp denemek istedim.

Biotin nedir?

Biotin suda çözünen B grubu vitaminlerin biraraya gelmesiyle oluşan bir kompleks vitamindir.
H ve B7 vitamini isimleriyle de karşılaşabilirsiniz.
Tırnak ve saç bakımı konusunda etkisiyle adını duyurmuş bir kompleks.
Birçok kozmetik ürünün içinde bulunuyormuş kendisi.
Vücutta 150-300 mcg depolanması gerekirken tedavi süresince bu miktarın daha yüksek olması gerekiyormuş.
O nedenle eczaneden alabileceğiniz biotin kapsüllerinde 1000,5000 ve 10000 mcg lik olanlarla karşılaşabilirsiniz.
Fazlası idrarla atıldığı için aşırı alımının zararlı olmadığı söylense de bol su tüketerek kullanmak atmak açısından daha sağlıklıymış sanırım.
Aksi takdirde karaciğeri yorabileceğimiz ve sivilce sorunuyla uğraşabileceğimizi okudum birçok yerde.
Bu arada yeri gelmişken söyleyeyim yazıklarımın hepsi okuduğum farklı farklı kaynaklardan derlemedir.
Asla tıbbi bir iddiam olduğu düşünülmesin.
Genel bir bilgi vermek ve kendi tecrübemi sizinle paylaşmak için bu yola girdim.

Gitmeden aceleyle çekilmiş bir de öncesi fotoğrafımı buraya ekleyeyim.
Bilerek çizgili bir kıyafet tercih ettim ki uzamayı rahatça takip edebilelim diye.




30 kapsülde bir nelerin değiştiği ve nelerin değişmediğiyle görüşmek üzere.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder