Ne Aramıştınız?

19 Ocak 2017 Perşembe

Rengini Beğenmediğiniz Ojeleri Çöpe mi Atıyorsunuz?


Merhaba

Bugün rengini tırnaklarımızda bir türlü sevemediğimiz ojeleri çöpe atmak yerine değerlendirebileceğimiz bir iki fikir vermek istiyorum size.
Benim oje çekmecemde kendi renginde kalmayı başarabilmiş çok az sayıda oje var.
Çünkü ben rengini beğenmediğim ojeleri mutlaka birbiriyle karıştırıp sevebileceğim bir ton yakalamaya çalışıyorum.
Bu ojenin de rengi keşke şöyle olsaydı dediğim her oje mutlaka bir gün bir renkle bazen de birkaç renkle karışmaya mahkum anlayacağınız.

Bunu yaparken rengin istediğim gibi olup olmayacağını bir kağıdın üzerinde aklımda olan renkleri karıştırarak deniyorum.Eğer beğenirsem o iki ojeyi karıştırıyorum.
Yani direk renginin değişmesini istediğim ojenin içine rengini değiştirecek ojeleri döküyorum ve elimin arasına alıp ellerimi ovuşturur şekilde karışmasını sağlıyorum.Yukarı aşağı çalkaladığınızda hava baloncukları oluşuyor ve güzel karışmıyor renk.
Yani temiz ve yeni bir şişeye ihtiyacımız yok.
Eğer olur da bir gün temiz oje şişesine ihtiyacınız olursa da içerisine ojeyi güzel çözen bir aseton döküp temizleyebilirsiniz.

Böylece boşu boşuna ojeleri ziyan etmemiş oluyorum ama bazen hiçbir karışımla düzelmeyecek ve benim nedense almayı tercih ettiğim renkler oluyor elimde.Öyle durumlarda da ojelerimi defter vb. şeyleri süslerken renkli bant elde etmek için kullanıyorum.
Bantı istediğim yere yapıştırıp üzerini rengini tırnaklarımda beğenmediğim ojeyle boyuyorum ve bir ojeyi daha çöpe atılmaktan kurtarıyorum.

Eğer o şekilde bile kullanamayacağım saçmalıkta bir renk aldıysam kağıt harici çok da önemli olmayan ve yapıştırılması gereken şeyleri yapıştırmakta kullanıyorum.
Mesela bazı dönemlerde kendime kavanozlardan kumbara hazırlıyorum ve kapağının açılmasını istemiyorum.
Böyle durumlarda tutkal kullanmak yerine oje kullanarak kapağı yapıştırıyorum.Çok sıkı tutmuyor olabilir ancak benim açmamı engellediği kesin.

Benim sevmediğim ojeleri değerlendirme yöntemlerim böyle.
Siz direk çöpe mi atıyorsunuz?


2 yorum:

  1. Ojelerin rengini karıştırmak hiç aklıma gelmemişti :)

    YanıtlaSil
  2. Yaa size birşey kattıysa ne mutlu bana :)

    YanıtlaSil