Ne Aramıştınız?

16 Kasım 2016 Çarşamba

Kişisel Gelişimimize Öncelik Vermek


Merhaba

Bugün biraz farklı bir konudan bahsedeceğiz.Çünkü instagramda bu konuyla ilgili yazdığım minik birkaç şey hakkında tanıştığım arkadaşlarımdan ve instagramdaki arkadaşlarımdan çok güzel yorumlar aldım.

Bu konu nereden çıktı biraz ondan bahsedeyim.
Ben film izlemeyi ve kitap okumayı kültürel gelişim adına çok seviyorum ve faydalı buluyorum.
Okuduğum kitapları ve izlediğim filmleri de irdeleyerek,araştırarak sindirmeyi seviyorum.
Böylece daha verimli oluyor ve bir kitap farklı birçok kitaba,bir film bir sürü benzer ya da farklı konuda filme yönlendirebiliyor.
Ama her zaman bunlara hayat akışımızda vakit bulmak kolay olmuyor.
Hele de derslerimiz veya yoğun bir işimiz varsa.Ya da televizyon tüm gecemizi öldürüyorsa.

Ben hiç televizyonu açmam ay aptal kurtusu diyenlerden değilim.Açıkçası benim de zamanımın belki büyük bir kısmını televizyon öldürüyor.O yüzden derslerin ve evdeyken televizyonun yanına keyif aldığım şeyleri de eklemek için listelerim var.

Daha önceden yapmam gerekenlere dair bir günlük liste tutuyordum.Bir gün yapmam gerekenler aksayınca motivasyonumu kaybettim,beceremedim.Daha sonra aylık listeler yapmaya başladım bu defa da çok uzun zamanlık olduğu için motivasyonum düştü ve bıraktım.
Şimdi benim için daha ideal olan haftalık listeler tutuyorum.

Her günü saat saat bölmüyorum.Sadece hafta başından o hafta izlemek istediğim 3 filmi seçiyorum ve en baştan ismiyle beraber yanına bir tik kutusuyla defterime not alıyorum.Aynı şekilde okumak istediğim 1 kitabı da haftalık listeme ismiyle beraber not alıyorum.
Böylece ay sonunda izlenmiş ortalama 12 filmim ve okunmuş 4 kitabım oluyor.
Yıl bazında bakarsanız da ortalama 144 film 50'ye yakın da kitap katmış oluyorsunuz kendinize.Bence oldukça iyi bir rakam.Ve yapması da imkansız değil.
Bunun yanında okula dair işlerimi de listeme dahil ediyorum.Atıyorum şu dersin şu notlarını incele,şu kısmı araştır,şu kısmı not al gibisinden.
Ve bu listeyi çok kolay tamamlanmayacak ama tamamlanması da imkansız olmayacak şekilde tutmaya çalışıyorum.

Yaptıkça da üstlerini çiziyorum.İnanın üstlerini çizebilmek için ve o listeyi tamamen bitirebilmek için normalde boş geçirdiğim zamanlarımı doldurabilmeye başladım.Ders aralarında kitap okuyorum ya da daha geniş bir vaktim varsa film izliyorum.Evdeyken rahat rahat derslerimle ilgilenebiliyorum.

Tabi her hafta eksiksiz bir şekilde listem bitmiyor.Uzunca bir kitap seçtiğimde ikinci haftaya sarkabiliyor.Ya da o hafta 3 film izleyemiyorum.Öyle bir durumda da önceki haftanınkilere öncelik verip hızlıca tamamlamaya çalışıyorum.Ama bir yandan da diğer işlerimi yapmaya devam ediyorum.Bu durumda ya televizyondan ya okul yolumda uyuduğum süreden ya gece uykumdan ya da telefonla ilişkimden sadece bir saat çalıyorum.Hiçbiri de vazgeçemeyeceğimiz gereksinimlerimizden değil.

Bitiremediğim hafta için de bir ödülüm olmuyor.Ama tam anlamıyla içime sinerek tamamladıysam haftamı küçük ama beni mutlu edecek birşeyle kendimi ödüllendiriyorum.
Kimi zaman bir makyaj malzemesi kimi zaman bir kalem kimi zaman da gitmek istediğim bir yer oluyor ödülüm.

Siz de bu şekilde bir listeyi kendi istekleriniz ve yapabilitenize göre çok rahatlıkla oluşturabilirsiniz.
Böylece normalde zaman bulamadığınız şeyleri hayatınıza dahil edebilmiş olacaksınız.

Şimdilik bu yazımı burada bırakayım.
Daha sonra film listelerimi nasıl hazırlıyorum,kitaplarımı neye göre seçiyorum gibi yazılarda görüşelim.
Umarım keyifli ve bir nebze ilham verici bir yazı olmuştur.
:)




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder