Ne Aramıştınız?

12 Aralık 2015 Cumartesi

Masumiyet Müzesi

Merhaba :)

Bugün blogumda böyle şeylere şimdiye kadar hiç yer vermemiş olsam da uzun süredir gitmek istediğim bir yerden bahsedeceğim.


Geçmişi,anısı olan yerler eşyalar beni her zaman çok etkilemiştir.Hatta kendim de çoğu zaman gittiğim yerden birşeyler alırım.Bu bir taş bile olabilir.Bu yüzden umduğumdan da güzel bulmuş olabilirim burayı...

Masumiyet müzesinden biraz bahsetmem gerekirse aslında bu bir kitap.Kemal adında bir beyin Füsun'a aşkı ve yaşadıklarını konu alıyor kitap.Bana kalırsa kocaman bir aşk.Çarpık bir ilişki...
İstanbul'un en güzel yerlerinde yaşanmış bir hayat.
Herşeyin bittiğini anladığında Kemal kendi ağzından Orhan Pamuk'a anlatıyor yaşadıklarını.Orhan Pamuk da kitap haline getiriyor.

İşte bütün bunlar sadece kitap olarak kalmıyor.Çünkü Kemal Füsun'a ve aşkına dair,hayatına dair saklayabildiği herşeyi saklıyor.Ve bu aşkın yaşandığı evi müze haline getirmeye karar veriyor.Böylece bir roman karakterinin hayatı müzeleştiriliyor.Ve eski İstanbul eşyaları.Bu yüzden orayı görmeyi çok istemiştim.Kitap sayesinde hayatının bir kısmına şahit olduğum,duygularına ortak olduğum birinin neleri saklamaya değer gördüğünü bilmek istedim.Ve sizlerle de paylaşmak istedim...

Bu müze Çukurcuma'da bir ev.Tophane tramway durağından yukarı yüründüğünde kısacık bir yolu var.İstiklal Caddesinden ise Galatasaray Lisesinin yanındaki sokaktan aşağıya yürümeniz yeterli.Tabelaları mutlaka göreceksiniz.
Fiyatı ise öğrenci 10,tam 15 tl.
En güzel yanına gelirsek de müzede flaş kullanmadan fotoğraf çekmek serbest.
Fotoğrafları aşağıda bulacaksınız ama eğer bu kitabı okuduysanız Kemal'in Orhan Pamuk'a bütün hikayesini anlattığı ve kitaplaştırdıkları odayı bizzat görmek isteyeceğinize eminim.

































Ben biraz sulugöz olduğumdan mı bilemeyeceğim ama gözyaşlarımı tutamadım.''Hayatımın en güzel anıymış bilemedim'' cümlesiyle başlayan bu kitap kuşkusuz çoğunuzun hayatında yer edecek...
Ve bana kalırsa her daim Kemal'in topladığı eşyalar olarak zihnimde kalacak...



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder