Ne Aramıştınız?

5 Mayıs 2017 Cuma

Makyaj Fırçası Temizliği


Merhaba

Bugün çoğumuzun özen göstermediği ama dikkat edilmediğinde çeşitli cilt problemlerine bile yol açabilen bir mevzudan bahsetmek istiyorum.

Başlıktan da anladığınız üzere konumuz fırça temizliği ve soru cevap şeklinde yazmak istiyorum.
Fırça temizliği neden önemli?

Aslına bakarsanız bu sorunun cevabı çok net.Öncelikli olarak cilt problemleri oluşturabilmesini sebep gösterebilirim.İkinci olarak da aynı fırçayı üst üste temizlemeden kullandığınızda makyajınızı kirletebilir.Fondöten ve pudra gibi aynı renkleri kullandığınız ürünlerde renk konusunda çok sıkıntı çıkmayabilir ama far uyguladığınız fırçada koyu renk kaldıysa sürmek istediğiniz açık rengi temizce süremezsiniz.

Ne sıklıkta temizlemek gerekir?

Açıkçası bu fırçayı kullandığınız ürünlere göre değişir.
Sıvı veya krem ürünler uyguladığınız bir fırçayı bana kalırsa tekrar kullanmamalısınız ama toz ürünlerle kullandığınız fırçalarınız renkleri karıştırmadığınız sürece bir haftaya kadar kullanabilirsiniz.
Örneğin ben pudra için kullandığım fırçamı her kullandığımda yıkıyorum diyemem.
Ama fondöten uyguladığım fırçayı ikinci kez bile çok mecbur kalmadıysam kullanmıyorum.Ki genelde mecbur da kalmıyorum.Kirli fırçayla uygulamaktansa parmaklarımla uygulamayı tercih ediyorum.
E napıcaz hergün fırça mı yıkamakla uğraşıcaz diyorsanız iki ya da üç tane fondöten uygulayabileceğiniz materyal edinebilirsiniz.
Ben de hergün fondöten fırçamı yıkamıyorum ama iki fondöten fırçası ve bir süngerle bu süreyi 3 güne,hatta bir gün de parmaklarımla uygulayarak idare edebilirsem 4 güne çıkarıyorum.
Böylelikle makyajımda kullandığım her kullanımda yıkanması gerektiğini düşünmediğim fırçalarım da gerçekten kirlenmiş oluyorlar.

Nasıl temizliyorum?

Biliyorsunuz son zamanlarda yok yıkama pedi yok yıkama jeli gibi bir sürü fırça temizleme ürünü çıktı.
Muhakkak artı yanları vardır ve güzel arındırıyordur ancak ben kofre halinde falan görmedikçe alacağımı düşünmüyorum ve her fırça temizleyecek kişi de mutlaka sahip olmalı gözüyle bakmıyorum.
Nasıl temizlemediğimden bu kadar bahsettiğime göre nasıl temizlediğimden bahsedeyim artık.
Ben bildiğiniz katı sabunla temizliyorum fırçalarımı.
Beyazı,zeytinyağlısı,sütlüsü,ballısı farketmez.
Hafifçe suyun altında kılları ıslatıp sabuna sürterek sabunu fırçaya bulaştırıyorum ve avuç içimde köpürtüp ılık suyla duruluyorum.
Saç kremi ve şampuanla temizleyenleri de duydum.Şampuanı daha önce denemiştim de ama sabun kadar güzel temizlemiyordu.Böyle beyaz fırçalarımın dibinde bile kalıntı kalmadığını görüyorum açıkçası içim de rahat ediyor.

Nasıl kurutuyorum?

Bu durum tamamen acelem olup olmamasına göre değişiyor ama üşenmeyip bir gece önceden yıkadıysam lazım olan fırçalarımı duruladıktan sonra temiz bir havluya sürte sürte -kılların yıpranmaması için çok hızlı olmamaya ve bastırmamaya dikkat edin- ıslaklığını alıyorum.Daha sonra nemli kalan fırçaları yaz aylarında havadar bir yerde,soğuk havalardaysa bir kaloriferin üstüne koyduğum havlunun üstünde yatırarak kurutuyorum.
Kıllar aşağıya bakacak şekilde bir platforma koyanlar ya da tokayla o şekilde bir yere bağlayanlar var.Bence uzun vadede kıl dökülmesi sorunu yaşamamak için en doğru yöntem o şekilde kurutmak ancak ben o sistemi kuramadım.
Yine de kılların saplı olduğu silikon sapa su kaçmaması için kıllar yukarı gelecek şekilde fırça kabımda falan kurutmuyorum.Siz de fırçalarınızı daha uzun süre kullanabilmek amacıyla buna dikkat etmelisiniz.
Gelelim acelem varsa ne yaptığıma.
Tabi ki saç kurutma makinesinden yardım alıyorum.
Çok kısa sürede fırçaları kurutuyor ama dikkat edilmesi gereken noktalar var.
Örneğin fırçanız sentetik kıllıysa ya soğuk fönle kurutmalısınız ya da belli bir mesafeden sıcak fönü tutmalısınız.Aksi takdirde fazla ısı kılları yakabilir.
Onun dışında fırçanızın şeklinin bozulmaması için bir püf nokta daha var ki o da fönü fırça kıllarının yüzüne yüzüne tutmamak.
Eğer fırçanın direk karşısından kurutma makinesini tutarsanız çok yüksek ihtimalle fırçanızın kılları çevreye doğru açılacak ve deforme olacak.
Onun yerine fırçanın sapından aşağıya doğru,en olmadı yandan ve düzenli çevirerek kurutmayı tercih etmelisiniz.

Benim fırça temizliği hakkında söyleyeceklerim bu kadar.
Aklınıza gelen başka şeyler varsa paylaşmayı unutmayın. :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder