Ne Aramıştınız?

31 Aralık 2016 Cumartesi

Neler İzledim - 4



Merhaba

Son neler izledim yazımdan yine iki hafta sonra sizinle neler izlediğimi paylaşmak istiyorum.
Ama baştan söylemeliyim ki bu iki hafta sayıca güzel sonuçlar elde edemedim.
Neden?
Çünkü film izlemek gibi güzel şeyleri ancak sınav haftalarında canım çeker,geri kalan zamanlarda sıkılabilirim (!)
Şaka bir yana bu iki hafta filmlerden biraz uzak kaldım.Bunun büyük bir sebebi Friends dizisine tekrardan başlamış olmam bir diğeri de izlediğim iki muhteşem filmi sindirmek istemem.
Lafı yeterince uzattığıma göre filmlere geçebiliriz.

Good Will Hunting

Türkçe'ye Can Dostum olarak çevrilmiş bir Robin Williams filmi bu.
Ararsanız Can Dostum diye aramamanızı tavsiye ederim çünkü bu isimle aradığınızda çıkan başka bir film daha var.Eğer ararsanız da Robin Williams'ın oynadığı diye aklınızda kalabilir.
Filmden bahsetmem gerekirse eğer hayat dersi içeren filmleri severseniz bugün ne izlesem diye düşündüğünüz ilk an açın izleyin derim.
Bizim topluma bağlı genel geçer yargılarımızın yanından geçmeyen bir dahiyi izleyeceksiniz.
Ama bir üniversitede temizlik yapan bir dahi.
Şöyle ki aslında kötü bir ortamda büyümüş Will çok ünlü ve başarılı bir üniversitede temizlik yapıyor.
Ve bir profesörün aslında öğrencilerine sorduğu ve hiçbir öğrencinin yapamadığı soruları gizlice çözüyor.
Bir şekilde farkediliyor ve profesör Will'in peşine düşüyor.
Buraya kadar sıradan bir konu gibi gelebilir ama filmin asıl güzelliği buradan sonra başlıyor.
Will'in verdiği kararlar ve psikiyatristi Sean ile olan diyalogları gerçekten izlenmeye değer bence.

Dead Poets Society

Ölü Ozanlar Derneği'ni hemen hemen hepimiz duymuşuzdur.
Peki izlediniz mi?
Cevabınız hayırsa lütfen ama lütfen izleyin.
Hatta bence hem çocuk hem ebeveyn gözüyle izleyin.
Biraz da filmden bahsedeyim;
Çok katı kuralları olan bir üniversiteye hazırlık okulunda geçiyor film.
Çocuklar belli etkinliklere katılmak zorundalar ve belli etkinliklere de bazen sayısı bazen niteliği dolayısıyla katılmaları hoş görülmüyor.
Hem yönetim hem de aileler tarafından.
Ve bu okula bir edebiyat öğretmeni geliyor.Kendisi de aynı okuldan mezun ama diğer herkesin aksine çocuklar için ufuk açmayı,olaylara farklı açılardan bakmayı ve kendilerini bulmayı öğretiyor.
Hem de okulun katı kurallarından çok farklı bir şekilde.
Devamından fazla ipucu vermeden bahsetmem imkansız o nedenle şimdilik sadece nolur izleyin demekle yetiniyorum.
Eminim hayata bakış açınızı değiştirecek.
Tabi önceden de böyle düşünmüyorsanız ve önyargılarınız yoksa.

Ölü Ozanlar Derneği Tiyatro

Geçtiğimiz hafta izlediğim filmin tiyatrosuna da gitme fırsatı buldum.
Emeklerine saygım sonsuz,belki başka türlü hiçbirşekilde sahnelenebilecek bir oyun değildi bilmiyorum.Kesinlikle hiçbir teknik ya da kültürel alt yapım yok ancak ben filmi kadar etkilenmedim.
Üstelik bunu farklı gözle bakmaya çalıştığım halde söylüyorum.
Yani filmin tadını vermesini beklememiştim zaten.
Ama çok daha fazla etkilendiğim tiyatrolar olmuştu.
Yine de bu asla "O oyuna gitmeyin aman çok kötü" olarak anlaşılmasın.
Hatta mümkünse lütfen gidin ve kendi fikrinizi edinin bence.
Ben sadece bana düşündürdüklerini sizinle paylaşmak istedim.

Benim için bu iki haftanın izlenenler listesi bu şekildeydi.
Siz neler izlediniz?
Bana neleri izlememi önerirsiniz?
Ayrıca umarım keyifli bir yazı olmuştur,önerilerinizi ve fikirlerinizi bekliyorum! :)

Diğer neler izledim yazılarım;

Neler İzledim - 1
Neler İzledim - 2
Neler İzledim - 3

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder