Ne Aramıştınız?

22 Aralık 2016 Perşembe

Dolandırılıyorduk!


Merhaba

Bugün sizinle çok yakın zamanda yaşadığım bir olayı paylaşmak istiyorum.
Bir arkadaşım bana bir link yolladı geçenlerde.

Chanel markasının ünlü parfümü Coco Madomoiselle,ipek bir fular ve bir broşun içinde olduğu bir indirim sitesiydi bu.
Normal fiyatı 1890 lira eden bu ürün topluluğunu 189 liraya vereceğini iddia ediyor.
Ve inandırıcı durması açısından Chanel ürünlerin orjinalliğini nasıl anlayabileceğimizi anlatan bir kısım koymuşlar,birçok yorum bırakılmış ve bazı görseller de gönderilmiş yorumlarda güya.
Sitenin en alt kısmında da indirim formu olarak adlandırılan isim soyisim telefon numarası adres ve ödemeyi nasıl yapacağınıza dair kapıda nakit kapıda kredi kartı olmak üzere iki seçenek koyulmuş.
Ve sitede hangi bağlantıya tıklarsanız tıklayın formu doldurmaya yönlendiriliyorsunuz ve site tek sayfadan oluşuyor.
Google'da aradığımda öyle bir site hiç çıkmadı bile ve bir kaç yorumda belirtilen şeyleri de arattığımda tabiki bişey bulamadım.

Arkadaşım bana söylediğinde güvenemediğimi söyledim ona da genel olarak internet alışverişini zaten tercih etmem ama onun da daha ben söylemeden şüpheleri varmış zaten.

Ama o indirim formunu doldurup göndermiş bulunmuş.
Aradan biraz zaman geçtikten sonra bir numara aramış ve böyle böyle bir başvuruda bulunmuşsunuz onaylıyor musunuz diye.Onaylıyorum demiş ve daha sonra başka birine yönlendiriceğini söyleyip başka bir numaradan tekrar aranmış arkadaşım.
Yine aynı şekilde konuşmuşlar ve 4 iş günü içerisinde ürünlerin eline geçeceğini söylemişler.

Neyse ben de o sırada bir yandan orjinalliğini kurcalıyorum bir yandan da en alttaki form kısmına ad soyad ve telefon numaramı yazdım.
Ama adresi falan yazmadım ve formu onaylayıp göndermedim bile.
10 dakika sonra beni de bir numara aradı.
Neden formu yarım bıraktınız diye ben de orjinalliğine inanmadığımı istemediğimi söyledim ve kapattım.

Daha sonra arkadaşımı ve beni arayan numaraları geri aradığımızda tabiki ulaşamadık.

Kargosu gelecek mi geldikten sonra o ne gibi şeylerle uğraşacak bilmiyorum ama siz siz olun araştırmadan böyle iddialı şeylere inanıp alışveriş yapmayın.

Sonuçta bu tip kişiler hepimizi boş bulunduğumuz bir anda kandırabilir.
Özellikle kredi kartı numara ve şifrenizi girdiğiniz sitelere ayrıca dikkat edin.
Gördüğünüz gibi ben daha onaylamadan numaramı almışlar ve bana geri döndüler.
Kredi kartı şifremi ve numaramı da çok rahatlıkla görebileceklerdi demek ki.

Bu konuda internette güvenli alışverişe dair birçok yazı var okumanızı tavsiye ederim.

Biz ucuz atlattık,siz de dikkatli olun.

Umarım hiç kimse dolandırılmaz diyip bu yazıyı da bitireyim.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder