Ne Aramıştınız?

22 Kasım 2016 Salı

Film Listelerimi Nasıl Hazırlıyorum?


Merhaba

Biliyorsunuz sizlerle kişisel gelişim adına iki tane paylaşımda bulundum şimdiye kadar.
Ve gördüm ki çok ilgi çekti.
Açıkçası benim de bu konuda konuşmak hoşuma gidiyor.Fikir danışıldığında mutlu oluyorum.
O yüzden ben de küçük küçük başlıklar halinde neler yaptığımı paylaşıyorum.

Bugün de film listelerimi nasıl oluşturduğumdan bahsedeceğim.
Öncelikle neden bunu yapıyorum onu söyleyeyim.
Malumunuz devasa bir film havuzu var ve ilginizi çekecek şeyleri bulmak bir yerde zorlaşabiliyor ve ben her film izlemek istediğimde dakikalarca internette bugün ne izlesem diye aramak istemiyorum.
O yüzden hep izlemek istediğim filmleri liste halinde tutuyorum.

Gelelim listeleri nasıl hazırladığıma.

Öncelikle film zevkimi bilen kişilerden film önerileri alıyorum.
Hatta bilmeyenlerden de hayatlarını değiştiren filmleri önermelerini istiyorum.
Bu oldukça yeterli bir kaynak oluşturuyor zaten küçük çapta.

Daha sonrasında ne izlemek istediğime karar veriyorum.
Komedi mi izlemek istiyorum,dram mı,yoksa bilim kurgu veya başka birşey mi?
O alanda en iyilere bakıyorum ilk başta.Aralarında daha önce izlediğim ve gerçekten beğendiğim filmler varsa o listedeki ilgimi çeken filmleri listeliyorum.
Farklı farklı türlerde filmler oluyor genelde içinde.
Ve genellikle izlediğim her film sonrasında benzer başka filmlere de yönlendiriyor beni.

Demin anlattığım şey belki herkesin yaptığı birşey ama aslında ben genellikle listelerimi kişilere göre düzenliyorum.
En beğendiğim oyuncuların bütün filmlerini bir liste haline getiriyorum ve bütün filmlerini izleyerek o oyuncuya daha geniş bir gözle bakabiliyorum.
Aynısı yönetmenler için de geçerli.
Hatta yönetmenler için daha geçerli.Çünkü genellikle her yönetmenin belli bir tarzı oluyor ve filmlerin akışından,belki bazı olayların nasıl yansıtıldığından ufak ipuçlarıyla o yönetmenin çektiği filmleri ayırt edebilir oluyorsunuz.Bence baya keyif verici.

Kiminize gereksiz gelebilir belki ama ben böyle oluşturduğum listeleri çok seviyorum ve bitirmek için hevesim oluyor.
Ve böylece sadece kült olmuş filmleri değil kıyıda köşede kalmış filmleri izleyebilmiş oluyor,belki bir oyuncunun yıldız olma sürecini net bir şekilde gözleyebiliyorsunuz.

Dilim döndüğünce anlatmaya çalıştım.Nedense bu yazı biraz tutuk oldu kendimi tam açıklayamadım gibi hissettim.Sorularınız olursa beklerim.

Yine yakın zamanda da favori filmlerim diye bir yazıyla gelebilirim. :)



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder